Siirry pääsisältöön

Aapo esittäytyy

Minä tulin tähän huusholliin melelkein kaks vuotta sitten. Ensin hirvitti, kun tiällä ol jo kissa emännöimässä, mutta ei se mittään minulle tehny...luikki vuan pakkoon. Parempi vältellä sitä, niin minä oon aatellu ja hyvin on toemeen tultu. Minun piti tänne tulla, ku ensmäene isäntä nukku poes...olj jo vanaha mies kuulemma...vähän sitä alakuun ikävöin, mutta kyllähän sitä tämmönen sutki poeka tottuu vaekka mihinkä, vaekka tuo uus emäntä meenas ensin, että ee tule mittään....no, minä oon mualta kotosin, enkä heti osanna käättäätyä tiällä, ku joka nurkalla on toesia koeria ja on kiire niitä kahtommaan ja haestelemmaan.

Oon vallannu toesen tuolin, olohuoneesta puhhuuvat...mikä lie sellanen olohuone...joka huonehan tuo on oloa varten. Aenakkin minä olla öllötän niissä kaekissa. Se ee vissiinkään emäntee oekeen miellytä aena, kun männöö kuulemma sohva likaseksi ja matot ja kaikki...miten niin? Joka kerta minun tassuja raploovat ja kuivoovat, kun sisälle tullaan...ja harovat nyt varsinniin turkkia ihan yhtenään. Jotakii pieniä ötököitä kuulemma kuleksii turkkia pitkin vaekka pistivät nielemään jonnii tapletin, että ee niitä ötököitä tulisi....hyvin on kuulemma tehonnu..eivät pure minua, mutta kehvelit ossoovat mönkiä turkin läpi poes ja tippuuvat emännän lattialle...ja ties minne...niitä pelekeevät, isot immeiset.

minä oon tiipetinspanieli ja Aapoksi kututaan

Aatossa en oikeen tykkee matkustoo, en tiijä mikä lie koko hökötys. Kuola ruppee valumaan..sekkii emäntee haettoo, että penkit männöö likaseksi ja rötväntyy koko aaato. Toivat jonnii kopin minne koppoovat minut aena...siellä pittää muata ärvöttee koko piiiiitkä maaatka. Ihan tylsee. Männään käämään kuulemma sukulaesissa....sillä aatolla.


minä en kuuntele Tomppaa vuan linnun laaluva...paljo parempoo sellanen liverrys

Huh , että olikiin pitkä matka, mutta kyllä kannatti sittennii tulla. Tiällä suapi ihan irti kuleksia ja haestella vaekka mitä hajuja. Tuossa on männy kettu ja herranen aeka, hirvee hirvi on lampsinu yön aekaan ja laskenu plöröt muahan...hah hah...siihen pittää heti heettätyä pitkälleen ja hieroo ihteesä, että emännällä on tuas lystiä...


tästä on menny joku...nuuh nuuh...se on hirvi


Pikkunen mökki oottaa minua ja minä sitä. Minä töllötän mielellään portailla enkä liiku siitä mihinkään. Viimekssii yrittivät huijata jollai herkulla muka takasin aatoon, vuan minäpä en liikahtana minnekään...hehhehh...vuan meenas hätä tulla , ku huomasin, että nythän se aato liikahtelloo poes..äkkiä käpälätä toesen etteen ja perrään. Jiäp ilta tikku muuten suamatta, jos ee nyt änkee mukkaan.


pieni mökki



hys hiljoo...kuunnelkee...
Ae, että rupes paestammaan aarinko makkeesti...eevät älyä hilijentyä nuo immeiset niin ku minä älyän...ja kuuntelen luonnon iäniä...on tämä koeran elämee...


puro sanoi...puli puli
Jottain lirisöö ...se on märkee, taetaa olla vettä. Sinne en tykkee männä...karvat kastuu ja sitten emäntä tuas on ihmeissään...haesoo kuulemma märkä koera. Tietennii haesoo jos kasteloo ihtesä.


pellon vartija

Kasvimuaksi sanovat tätä...jottain siihen laettaenneet ja jollain tosi isolla aatohökötyksellä ajelleet pitkin ja poikin...en kehtoo männä yhtään tuonne, ku ryvettyy vuan tassun pohjat. Kävelkööt nuo immeiset, niillä on jottii kumikengät kuulemma.

aa...minäkö, täh?

Mittees sitä minä...minä vuan vahin, että näkkyykö kettään missään ja heeluuko heenä ja männöökö ne vaekka salloo sisälle syömään...sitä pittää vahtia tarkkaan, ettei jiä iliman herkkuja.

kevättä on ilimassa vae liekö jo kesseekii
Kuulemma hiiren korvat puissa...sitä en oekeen ymmärrä, mutta olokoon sitte niin. Kovasti kessee oottaavat nuo ihmisotukset. Minä en, tulloo liian kuuma. Sitte liähätyttää ja ee jaksa mittää , ku muata ärvöttee vuan. Immeiset makkoovat aaringossa sillon, minä änkeen varjoon.


tiällä vartioin muuten sitte minä

Nyt on kuitennii mukava aaringossa kellotella, vähän tuuleksii ja ee oo itikoeta. Minä kyllä napsin ihan ilimasta niitä kiinni ja suannii aeka hyvin niitä kiinni. Kuuluu kuulemma " loks " vuan ja itikka mäni mahhaan.

Toevat vielä toeselle mökille välillä. Pittäähän sitä tämmösellä koeralla ollakkii isot reviirit.


kohta nämäkin tuoksuu hyvältä

Kukkia kään välillä haestelemassa. Kuulemma paljon kieloja...ne on näitä tötteröitä tiällä muassa. Eevät vielä kuulemma kuki, mutta kyllä minä jo haestan, että jottain ne on.


minnekä se tämä poloku viepi
Jaa, että pitäs kahtoo kameraan...no, katotaan sitte. Suanko tikun siitä hyvästä? Ai, että ee kaekesta tarvii palakkoo suaha...kööhee porukkoo ku eevät kunnolla ies ruoki.Koko aeka nälättää, niin tuo emäntä aena huastaa...en oo lihava ja enkä oo lihonna, kun on vuan niin hirveen paksu turkki...häpiä..lihonu muka...en oo kyllä...mukavan jytäkkä uros vuan.


Ee kaet tässä muuta tällä kertoo...pittää ruveta muata, että jaksaa huomennakkii muata öllöttee.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Virkattu apulainen

Aurinkoisena päivänä pitäisi tietysti sännätä ulos hiihtelemään tai samoilemaan koiran kanssa metsään. Juu, näin muut tekevät. Minäpä säntäsin lankapussille haromaan sopivan väristä puuvillalankaa ja aloin virkata kettua. Onneksi löytyi oranssia, sillä sain pyynnön virkata tutulleni kameraan koristeeksi lapsikuvauksia varten ketunpään tai jonkun muun koristeen. Kettuhan se tulla tupsahti koukulta. Tästä tuli vähän litteä ja soikea, kun ajattelin ettei se saisi olla kuvaajan tielläkään, mutta tarpeeksi iso, että lapsi sen näkisi. Eikä ihan oikean ketun näköinen tullut, mutta ehkäpä se toimii paremmin, kun voi arvailla, että mikä se siinä kameran objektiivissa keikkuu...Hauska oli tämä pieni projekti. Tietenkin kissa Kehrääväinen aina tarkkana kuin porkkana seuraamassa lankoja ja eukkonsa puuhia. Vihreä villahuivin poimuista nosti päätään viekas ja pieni kettu...huuuu.....Toivottavasti tästä on hupia lapsikuvauksissa.

" virkattu pitsisukka"

sukan aloitus Lunta, rakeita ja vettä on tullut siihen malliin pitkin päivää, että päätin suosiolla pysyä hetken aikaa pirtissä ja aloittaa sukan virkkaamisen. Näin Novitan sukkalehdessä mallin, sen nimi on " päiväunia". En ole paljoakaan neulonut sukkia, joten virkkaaminen sopii oikein hyvin minulle. Sukka aloitetaan virkkaamalla kärjestä ylöspäin ja kantapää tehdään viimeisenä. Valitsin vaalean langan ja ohjeessa suositeltiin Novitan Nalle-lankaa, joten sitä ostin. valpas apulainen Pieni karvainen apulaiseni seuraili valppaana tekemisiäni ja kurkisteli välillä ikkunastakin. Jouduin aluksi purkamaan alun, koska virkkasin ohjeen mukaisella koukulla, mutta vaihdoinkin sen numeroa pienempään, sillä käsialani on löysä jo muutenkin, niin liian isohan tuosta sukasta olisi tullut. Ei se mitään, se purkaminen siis, onhan tässä aikaa. Näkyyhän tuota lunta tulevan vieläkin, joten jatkan virkkaamista. kantapään kohta sukassa En olekaan aikaisemmin t

" House of Lola - kotikutsuilla "

Ajelen ystäväni kanssa kiemurtelevaa pikkutietä kohti naapuri kylää. Puhelemme viimeisimmät kuulumiset ja löydämme tällä kertaa eksymättä perille. Talon emäntä ottaa avosylin vastaan ja iloinen nauru raikaa jo eteisessä ja valloitamme sohvan nurkan ja esittely voi alkaa.   Nyt on oiva tilaisuus hankkia edullisesti huippulaadukkaita ja kauniita vaatteita kesän menoihin. Kotimyyntikut on hyvä syy kutsua kavereita kylään ja pitää hauskaa samalla, kun vaatteita hypistellään ja sovitellaan. Kilvan kehumme toisiamme ja innostun itsekin taas sovittelemaan, vaikka ei minun pitänyt mitään tällä kertaa tilata. Niin siinä vain aina käy, että muutama luomus tulee hankittua...niin nytkin, mutta saimmehan tänään alennusta...on super-sunnuntai ja voi löytää hyvinkin edullisesti laadukasta kaapin täytteeksi..tarkoitan tietysti ylleen..... rekin luona hypistelyä Pidän näistä vaatteista, koska ne ovat laadukkaita ja niissä on kivoja yksityiskohtia. Nämä ovat suunniteltu aikuisille naisille